Egyéb, Életmód, Emberek, Érdekesség

5 hétköznapi szokás, ami elhízáshoz vezethet

Már egy ideje kerülöd a gyorséttermi ételeket és az édességeket, rendszeresen sportolsz, és komolyan próbálkozol, hogy lefogyj, de a fölösleges kilók csak nem akarnak eltűnni rólad? Valójában az emberek többsége egyszerűen nem veszi észre, hogy a reggeli szokásai megakadályozhatják abban, hogy elérje az áhított álomalkatot.

Az alábbiakban összegyűjtöttünk 5 reggeli szokást, amelyekről minél előbb le kellene mondanod.
1. Túl sokat alszol

Minél kevesebbet alszol, a szervezeted annál több kortizolt (stresszhormont) termel, ami növeli az étvágyat. Viszont az sem egészséges, ha túl sokat alszol. A PLOS One folyóirat tanulmánya szerint, ha 10 óránál többet alszunk éjszakánként, az magasabb testtömeg-indexhez vezethet. Nem csoda, hogy az orvosok a napi 7-9 óra alvást javasolják.
Csatlakozz az új Facebook oldalunkhoz!

2. Sötétben készülsz el

Ébredés után azonnal húzd fel a redőnyt, vagy húzd el a sötétítőt. A PLOS One folyóirat egyik tanulmánya megállapította, hogy a kora reggeli napsütésből származó kék fényhullámok serkentik az anyagcserét, és segítenek, hogy a testünk felébredjen. Már 20-30 perc nappali fény is elegendő a testtömeg-index befolyásolásához.
3. Nem veted be az ágyat

Lehet, hogy furcsán hangzik, de igaz. Az amerikai National Sleep Foundation tanulmányából kiderült, hogy azok, akik reggelente bevetik az ágyat, általában véve jobban alszanak. Végül is az egészséges alvás az optimális út az egészséges testsúly eléréséhez.
4. Elfelejtesz mérlegre állni

A Cornell Egyetem kutatói bebizonyították, hogy a napi méretkezés jól bevált technika, ami fogyásra ösztönöz. A legjobb, ha rögtön ébredés után állsz mérlegre, mielőtt még bármit is ennél vagy innál. Mivel az éjszaka folyamán vesztesz a tested víztömegéből, így pontosabb számot kapsz.
5. Túl keveset eszel reggelire

A Tel Aviv-i Egyetem kutatói szerint reggel finom és tápláló ételekkel kellene kényeztetnünk magunkat. Egy kiegyensúlyozott reggeli, amely 600 kalóriát tartalmaz, köztük sovány fehérjét, szénhidrátot és némi desszertet is, megkönnyíti a napi diéta betartását.

Forrás:twice.hu